Kao i prethodnih godina i ove je godine hrvatska ekipa otputovala na međunarodni sajam prehrambene industrije Anuga u Köln, a sudjelovanje je organizirala HGK koja se organizacijom ovih nastupa bavi od 2007. godine.
I ove se godine, deveti put održava zajedničko predstavljanje hrvatskih tvrtki na međunarodnom sajmu prehrambene industrije Anuga, u organiziaciji Hrvatske gospodarske komore.
Sajam se održava od 7. do 11. listopada u Kölnu, a na izložbenoj površini od 300 tisuća kvadratnih metara predstavlja se više od 7.800 izlagača iz 118 zemalja svijeta, među kojima je i 8 hrvatskih tvrtki.
Naši predstavnici predstavljaju proizvode konditorske industrije, pekarstva, pčelarstva i po prvi put ručno brane morske soli, a to su tvrtke: Apimel, Avem, Dupin, Hermes international, Kraš, Pekar Tomo, Solana Nin i Varžak med.
Hrvatska gospodarska komora zajedničke nastupe hrvatskih tvrtki na sajmu Anuga u kontinuitetu organizira od 2007. godine.
Osam hrvatskih tvrtki predstavlja svoje proizvode na međunarodnom sajmu prehrambene industrije, a mnogi od njih se nadaju kako će ovogodišnje sudjelovanje dovesti do razvoja međunarodne suradnje te izvoza njihovih proizvoda na inozemno tržište.
Na ovogodišnje se sudjelovanje osvrnuo predsjednik HGK, Luka Burilović te rekao: “HGK je i dalje jedina institucija u RH koja ima znanje, resurse i sposobnosti pomoći članicama u svim kritičnim koracima procesa internacionalizacije poslovanja. Kako područje internacionalizacije, konkretno organizacije nastupa na međunarodnim sajmovima, zahtijeva i značajna financijska sredstva, veseli činjenica da smo ove godine našim članicama, sudionicama sajma Anuga, osigurali sufinanciranje nastupa od strane Ministarstva poljoprivrede temeljem dodijeljenih bespovratnih sredstava odobrenih u okviru Javnog poziva za sufinanciranje organiziranog nastupa hrvatskih gospodarstvenika na velikim međunarodnim događanjima u 2023. godini.”
Na izlaganje na ovom sajmu osvrnuli su se i izlagači pa se tako Sara Stjepanek iz Hermes Internationala osvrnula na novitet koji nude svojim kupcima: “Ove godine želimo posjetiteljima na sajmu predstaviti nova elegant pakiranja Dida Boža ekstra džemova. Riječ je o redizajnu staklenki i ambalaža ekonomičnog, obiteljskog pakiranja koje dolazi u čak sedam okusa džemova i jednom pekmezu. Uz praktičnije pakiranje, ambalaža je elegantnija, ali i dalje zadržava dašak tradicije koji brend njeguje. Posjetitelji će također na našem štandu imati priliku isprobati novi ekološki namaz Jaffa koji je zdravija inačica čokoladnih namaza i vjerujemo da će kao takav biti veoma zanimljiv tržištu.”
Osim nje, na prvi nastup na međunarodnom sajmu osvrnuli su se iz Solana Nin, a njihov je cilj sudjelovanja na sajmu širenje tržišta sa svojim ekološkim solima kao i jačanje izvoznog potencijala.
“Nastup na Anugi je novo iskustvo za nas. Mi smo mali poslovni subjekt koji priča priču o soli kroz više od 200 proizvoda sa soli i htjeli bismo svoje premium ekološke soli prodavati u svijetu, otvoriti neke nove suradnje i internacionalno ojačati. Osobito nas vesele B2B sastanci, ali i učenje nekih novih trendova u prehrambenoj industriji. Nadamo se da će nam se ova investicija isplatiti i da ćemo postati redoviti izlagači na ovom sajmu.” rekla je Sanja Stamenić Oštrić, direktorica marketinga i razvoja poslovanja u Solani Nin.
Fotografija: HGK