Na platformi Halo, inspektore objavljene su fotografije na kojima su vidljivi moljci u poznatom napitku Kraš Express.
Na platformi Halo, inspektore veliku je pažnju privukao novi slučaj kontaminiranog prehrambenog proizvoda, a ovaj put riječ je o moljcima u Kraš Express čokoladnom napitku. Proizvod je kupljen u Konzumu u Drnišu, a šokirani je kupac pronašao moljce te paučinaste niti među kojima su se mogli vidjeti i živi insekti.
Na Facebook stranici Halo, inspektore objavljen je video i upozorenje.
Stručnjak za sigurnost hrane istaknuo je kako je riječ o brašnastim moljcima koji upućuju na loše skladištenje ili neadekvatnu higijenu u proizvodnji.
S platforme su za komentar pitali dr. sc. Marijana Katalenića, koji je pojasnio kako se radi o nametnicima poznatima iz sličnih slučajeva s brašnom i drugim suhim proizvodima te da je moguće da su u proizvod ušli putem sastojaka, nečistih strojeva ili u samom pogonu.
Također, postavlja se i pitanje gdje se danas Kraš express zapravo proizvodi i u kakvim higijenskim uvjetima.
Budući da je ova objava izazvala veliki interes javnosti, iz Halo, inspektore tražili su i očitovanje Kraša, koje su potom u cijelosti prenijeli na svojoj Facebook stranici:
„Kraš je konditorska kompanija kojoj su sigurnost i kvaliteta proizvoda prioritet stoga im posvećujemo veliku pažnju. Svi naši proizvodi, pa tako i Kraš Express, prolaze stroge i redovite kontrole kvalitete i zdravstvene ispravnosti proizvoda u skladu s važećom zakonskom regulativom i internim Planovima kontrole – od ulaznih sirovima, potom proizvodnje i pakiranja. Svi naši proizvodni pogoni posluju u skladu s međunarodno priznatim certifikatom za sigurnost i kvalitetu proizvoda kao što je IFS Food standard. Dobre proizvodne prakse (DPP), dobre higijenske prakse (DHP) i standardni sanitacijski operativni postupci (SSOP) čine temelj svakog učinkovitog HACCP sustava te su u potpunosti integrirani u naše proizvodne procese. U proizvodnim procesima implementiran je HACCP sustav kojim se osigurava kontrola mogućih opasnosti u svim fazama proizvodnje.
Vezano za konkretan upit, Kraš Express se proizvodi te pakira u Zagrebačkoj Tvornici kakao proizvoda, na adresi Ravnice 48. Brašno nije sastavni dio recepture Kraš Expressa niti se koristi u proizvodnom procesu Kraš Expressa.
Naglašavamo da se svi dijelovi proizvodne i pakirne linije temeljito čiste nakon svake proizvodnje, u skladu s našim internim Planovima čišćenja. Također, sukladno zakonskoj regulativi te zahtjevima IFS Food standarda, redovito provodimo i mjere za zaštitu od štetnika (DDD program), koje uključuju dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju.
Međutim, konditorski proizvodi iznimno su osjetljivi na neadekvatno skladištenje i uvjete čuvanja, na koje mi ne možemo utjecati tijekom cijelog opskrbnog lanca. Preporuka je proizvode čuvati na suhom i hladnom mjestu, a pri dugotrajnom skladištenju u neadekvatnim uvjetima, bilo na policama trgovina, u skladištima ili u kućanstvima, može doći do narušavanja kvalitete proizvoda.
Iako su ovakvi slučajevi nisu česti, iskreno nam je žao kada do njih dođe. Svaka prijava nam je važna jer nam pomaže dodatno unaprijediti naše sustave kontrole i prevencije, a zadovoljstvo naših kupaca i potrošača nam je izuzetno važno“, odgovorili su ovoj platformi iz Kraša.
Kako je navedeno dalje u objavi, u međuvremenu su se Drnišanki ispričali i najavili obeštećenje zbog tog neugodnog iskustva s njihovim proizvodom.
Fotografija: Canva