Nova šibenska slastičarnica Yum – mjesto gdje se moderno spaja s tradicionalnim

Razgovarali smo s timom nedavno otvorene šibenske slastičarnice YUM Pastry Shop, a oni su nam ispričali kako su došli na ideju otvaranja slastičarnice, kakva je to šibenska kapa na tanjuru te koji je recept za savršen kolač.

Netom prije Uskrsa u Šibeniku je otvorena nova slastičarnica YUM Pastry Shop,  iza koje stoji mlada samouka slastičarka Antonia Drezga i njezin dečko Aleksej Klarić. Iako je Antonia završila Fakultet prometnih znanosti, ljubav prema slasticama i slastičarstvu bila je prejaka pa je Antonia dugogodišnje iskustvo stečeno u pripremanju slastica odlučila okruniti otvaranjem slastičarnice u svom Šibeniku.

Što goste očekuje u njihovoj slastičarnici, po čemu će biti posebni i koja je to trogodišnjakinja zaslužna za ime njihove slastičarnice Antonia, Aleksej i ostatak YUM ekipe otkrio je samo za portal Slatkopedija.

Kako je nastala ideja o otvaranju slastičarnice u Šibeniku i kako je tekao proces otvaranja?  Jeste li se tijekom pripreme za otvaranje susreli s nekim izazovima i problemima?

Antonia: Od trenutka kada sam shvatila da je slastičarstvo moj poziv i moja strast, nastala je i sama ideja o otvaranju vlastite slastičarnice.

Tada je to naravno još bio samo san i ideja, a danas evo, na moju veliku radost, taj san se i ostvario. Budući da sam rođena u Šibeniku, velika mi je želja bila podijeliti svoju ljubav i strast s gradom s kojim živim i kojem pripadam. Šibenik je grad u usponu i ukoliko s ovim projektom mogu utjecati na razvitak njegove ponude, privlačnosti i ljepote, moja ideja je i više nego uspješna, a mojoj sreći nema kraja.

Problema nam na sreću nije bilo.

Tko stoji iza ove nove, slatke, šibenske priče? Možete li nam reci nešto više o glavnoj slastičarki?

Slatka šibenska priča ideja je i djelo glavne slatičarke Antonie Drezge i njenog dečka Alekseja Klarića.

Antonia Drezga samouka je slastičarka koja je ljubav i strast prema slatičarstvu otkrila još u ranoj fazi svog adolescentskog životnog doba. Ljubav i zanimanje za slastice rodila se gdje drugdje nego u bakinoj i maminoj kuhinji.

Antonia: Njuškajući naokolo i ometajući baku i mamu svaki put kad bi se doma radile slastice, radoznalo sam se raspitivala i kako one danas u šali kažu, neumorno tražila odgovore na sva, poneka dobra, poneka nelogična pitanja (smijeh). Vrlo sam brzo spoznala kako me taj svijet jako interesira, raduje i opušta pa sam se nekako sponatno time i počela baviti. Uz mamine kritike, koje od svih najviše cijenim jer tko zna ako mama ne zna, odlučila sam se posvetiti slasticama kao hobiju onoliko koliko mi je tada to vrijeme dozvoljavalo budući da sam u to vrijeme pohađala Fakultet prometnih znanosti. Završila sam fakultet, ali se u tom svijetu nikad nisam pronašla pa sam se izravno usmjerila na svoj dotadašnji hobi i malo po malo pretvorila hobi u užitak i posao. Oduvijek sam htjela više. Gledajući  sve te prekrasne kreacije poznatih slastičara diljem svijeta, znala sam da je to ono što želim, što me zanima i ispunjava. Čitala sam dosta i samostalno se izučavala, istraživala, osmišljavala i zapravo se igrala te na taj način započela svoje profesionalno, a zapravo samouko usmjerenje.

Zašto ste slastičarnicu nazvali Yum? Tko je zaslužan za ovo ime i je li ono bila jedina opcija ili ih je više „bilo u igri“?

Naziv Yum nastao je sasvim spontano i slučajno.

Antonia: Jedan dan smo se okupili s našim dragim prijateljima i obitelji te smišljali raznorazne nazive. U nastojanju da odaberemo jedan od mnogobrojnih ideja, u jednom trenutku trogodišnja kći moje prijateljice, jedeći kolačić izustila je riječ –NJAM. Na naše oduševljenje, tim nam je sasvim nevino i nesvjesno dala odgovor na naše glavno pitanje. Od tog trenutka odlučili smo ili bolje rečeno Bepina je odlučila da će se slastičarnica zvati YUM.

Na Facebook stranici ovako ste opisali svoju ponudu „Dašak modernosti isprepleten daškom vintage vizualnog stila, spoj tradicije i moderne vlastite recepture“. Možete li nam malo detaljnije objasniti što to točno znači, odnosno kakve slastice vaši gosti mogu očekivati u vašoj slastičarnici?

Budući da je svaki kolač unikatno djelo samouke Antonie, svaki je kolač sačinjen od vlastitog recepta, daška tradicije koja datira s početka učenja i uhodavanja u svijet slastica i daška modernosti koja je s vremenom nastala spajajući raznorazne okuse spojivog i nespojivog.

Antonia: Balans okusa i kombinacija sastojaka najbitnije su stavke kako bi se postigla kompaktna cjelina ukusnog i osvježavajućeg kolačića.

Spoj slatkog okusa nepca naših gostiju prepoznat će kao povratak u djetinjstvo te u isto vrijeme kao nešto novo, moderno i dosad još neisprobano. Primjer jednog takvog kolača iz naše ponude je recimo kolač Limun koji se sastoji od limuna, kreme od ljubičice i curda od limuna.

Također, na jednoj ste objavi napisali „Uskoro će grad Šibenik i njegovi najdraži Šibenčani imati priliku uživati u nečemu što, do sad, za to još prilike nisu imali“. Koje su to vaše posebnosti, po čemu ćete se razlikovati od drugih šibenskih slastičarnica?

Da li smo posebni to će nam otkriti naši dragi slatkoljupci, naši gosti, ali ono što mi iz naše perspektive možemo reći je to da ćemo se potruditi gradu ponuditi nešto drugačije, potrudit ćemo se prenijeti dašak osobnosti, kreativnosti i ljubavi prema svijetu slatkog onako kako to proizlazi iz primjera osobe koja je svoj život posvetila svom kreativnom izražavanju na tanjuru, sama uz primjere ljudi pored sebe i raznoraznih svjetskih poznatih chefova.

Aleksej: Želimo da ljudi osjete kako je svaki kolač rezultat življenja jednog sna i kako svaki priča svoju posebnu i unikatnu slatku priču.

Vaš vizualni identitet na Facebooku zasad se temelji na cupcakesima. Znači li to da će oni biti najvažniji dio vaše ponude?

Zasad, to ste dobro rekli (smije).  Cupcakesi nisu tema naše ponude. Rezultat su samo okvirne ideje vizulanog identiteta koja je u to vrijeme igrala sasvim sporednu ulogu. Po otvaranju slastičarnice, kao što to sada možete i  vidjeti na našem Facebook i Instagram profilu, pozadina vizuala je promijenjena i ovog puta konačna, a predstavlja dio uređenja interijera YUM-a.

Možemo li u vašoj ponudi očekivati i neke tradicionalne šibenske slastice ili nešto što je tradicionalno vezano za Šibenik?

Najpoznatiji tradicionalni šibenski suvenir i najpoznatija hrvatska inačica crvene kape – Šibenska kapa – bit će dostupna svim ljubiteljima autentičnosti i tradicije našeg grada Šibenika. Na taj će način dragi gosti imati prilike i okusiti popularan šibenski suvenir, poslužen na tanjuru,

Šibenska kapa sastoji se od čokoladnog moussea, žele naranče s komadićima kandirane naranče te hrskavog krokanta od badema.

Tko je zaslužan za vaš vizualni identitet, a tko za uređenje same slastičarnice?

Aleksej: Za sav vizualni identitet koji uključuje logo, cjenike i ostale grafičke materijale zaslužan je naš dragi prijatelj i grafički dizajner, Goran Gracin.

Uređenje slastičarnice ideja je i djelo same slastičarke i začetnice Antonie.

Antonia: Znala sam kakvu temu uređenja želim, volim takve kreativne stvari i malo pomalo, uz pokoji DIY i koju ideju s interneta, uz pomoć prijatelja i savjet roditelja, završila sam svoj mali raj.

Retro uređena u vintage stilu s pastelno nježnim bojama, cvijećem i nježnim zidnim dekoracijama uz pokoji slatki citat, ambijent je u kojem će gosti moći uživati u samom prostoru, ali i slatkim okusima na tanjuru.

Jeste li prilikom pokretanja vlastitog slatkog posla imali uzore u nekom hrvatskom ili stranom slastičaru?

Antonia: Uvijek ideje crpim od raznih hrvatskih i stranih slastičara, ali nekako sam u ovoj svojoj odluci o otvaranju svoje vlastite slastičarnice od samog starta imala svoju jasnu viziju i bila sam sigurna u to što i kako želim. Neobjašnjivo je i meni samoj, ali valjda kada živiš ono što voliš i kad imaš prilike ostvariti svoj najveći san, stvari nekako dolaze same od sebe i svaki korak ka ostvarenju tog slatkog cilja je tvoj vlastiti mali kreativan svijet gdje točno znaš što, kako i kada želiš. Naravno, moram naglasiti kako ovog ničeg ne bi bilo da pored sebe nemam svog najvećeg oslonca i svoju najveću potporu, svog dečka Alekseja koji je uvelike zaslužan za moje samopouzdanje, pokretanje same ideje i realizaciju iste.

Koje su, po vašem mišljenju glavne prednosti, a koje mane hrvatskog slastičarstva?

Antonia: Trenutno stanje u hrvatskom slastičarstvu, prema mom mišljenju, je u procesu moderniziranja. Naglasak na moderno sve više zauzima svoje prvo mjesto na ljestvici budući da uvijek težimo svjetskim trendovima i svjetskim novitetima, što naravno nije loše, niti za osudu, dapače, ta i mi u YUM-u predstavljamo ponudu modernog. Ono što bih ja osobno voljela je da se tradicija i autentičnost svake regije Lijepe Naše ne izgube i da se stari recepti i lokalni sastojci koji daju poseban i unikatan štih svog mjesta i vremena, ne zaborave.

Kakvom ocjenjujete šibensku slastičarsku scenu posljednjih godina – ima li Šibenik razloga za ponos kad je u pitanju najslađe zanimanje?

Šibenik je prekrasan gradić i u Šibeniku se može pojesti jako dobar desert, ali mislim da u svijetu slastičarstva općenito ipak i dalje prednost imaju veći gradovi. Mislim da ima još mnogo prostora za napredak te širi i moderniji pristup gastro ponudi u gradu.

Koji su glavni savjeti za izradu slastica koje biste mogli podijeliti s našim čitateljima?

Jednostavan recept za uspješan kolačić  je šalica ljubavi, žličica mašte i prstohvat znanja.

Antonia: Nemojte raditi slastice samo da biste ih napravili, radite ih da biste uživali u njima! Vježbom do savršenstva!

Fotografije: Yum Pastry Shop

Kate Bošković
Kate Bošković

Svoju ljubav prema novinarstvu i slastičarstvu spojila je pokretanjem portala Slatkopedija, na kojem svakodnevno piše o svojim omiljenim temama.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Enter Captcha Here : *

Reload Image