Natalija Jagunić: „Temelj za pokretanje vlastitog posla je znanje i edukacija“

Kiša slatkiša naziv je nove proizvodnje slastica iza koje stoji Natalija Jagunić, koja je za naš portal ispričala kako je došlo do zaokreta u njenoj karijeri te koliko je formalno obrazovanje važno u slastičarstvu.

Natalija Jagunić provela je više godina kao zaposlenica banke, a onda je tijekom porodiljnog dopusta shvatila da je vrijeme za promjenu karijere. Nakon formalnog slastičarstvog obrazovanje koje je stekla u Kulinarskom Institutu Kul IN, hrabro je zakoračila u poduzetničke vode i pokrenula proizvodnju slastica nazvanu Kiša slatkiša.

S Natalijom smo razgovarali o izazovima prilikom pokretanja posla, o ponudi slastica u Kiši slatkiša, kao i o budućim slatkim planovima.

Nedavno ste pokrenuli vlastitu proizvodnju slastica pod nazivom Kiša slatkiša. Kako ste se nakon dugogodišnje karijere u banci, odlučili na taj veliki zaokret u karijeri i odakle ideja za ime?

Raditi posao koji ti je hobi uistinu je najljepše.  Krenuvši od takvog stava željela sam svoj hobi pretočiti u posao te sam  nakon dugogodišnjeg bankarskog iskustva s jedne strane te isto tako dugogodišnjeg iskustva u izradi slastica za svoju obitelj i prijatelje s druge strane, odlučila tržištu ponuditi svoje proizvode.  Vrijeme porodiljinog dopust za mene je bila prekretnica i donijela sam  konačnu odluku da se posvetim onom što me zaista čini sretnom. Radeći u bankarskom sektoru vjerojatno sam se na neki način i zasitila, okruženje se jako promijenilo, međuljudski odnosi također i to me potaklo da krenem u ostvarivanje svoje želje. Otvorila sam proizvodnju slastica koje se isključivo baziraju na francuskom modernom slastičarstvu.

Odabir imena mogu reći da je više-manje bio lak zadatak i to sve zahvaljujući Ney Nenadic, vlasnici obrta Meyolito koja mi je predložila ime te je napravila cijeli vizualni identitet, logo, internetsku stranicu (stranica je trenutno u izradi). Smatram da je temelj svega znanje i edukacija pa sam iz tog razloga dio vezan za ime i vizual prepustila nekom tko to radi već dugi niz godina.

S kojim ste se sve izazovima susretali prilikom pokretanja vlastitog posla? Jeste li u svemu imali pomoć Vaše okoline, ali i institucija, Grada, Županije?

Najveći, odnosno prvi izazov s kojim sam se susrela bio je pronaći prostor za proizvodnju slastica, s obzirom na to da prostor mora zadovoljavati sve zakonski propisane norme. Kada sam definirala mogućnost korištenja zajedničke kuhinje Cookhub sve se odjednom posložilo i mogla sam krenuti dalje s realizacijom svoje ideje.

Uloga i pomoć Grada bila je velika, kako financijska, tako i savjetodavna. Zaista moram pohvaliti sve zaposlenike Plavog ureda koji su bili od velike pomoći prilikom realizacije moje ideje jer uz njihovu pomoć ostvarila sam potporu za samozapošljavanje za proizvodnju u iznosu od 75.000 kn, a oni su bili tu na svakom koraku tijekom realizacije potpore.

Po čemu se Kiša slatkiša razlikuje od drugih? Kakve slastice nudite? Hoće li ponuda biti stalna ili ćete je s vremenom mijenjati?

Kiša slatkiša nudi slastice temeljene na modernom slastičarstvu koje se uvelike oslanja na francusko slastičarstvo te se na taj način i  razlikujemo od ponude većine slastica na tržištu. Samo par slastičarnica u Hrvatskoj okrenulo se novom smjeru, a to su kvalitetne namirnice i profinjenost u okusu i izgledu.

Zato Kiša slatkiša koristi vrhunsku belgijsku i francusku čokoladu, bez uporabe biljnih namirnica, koristeći isključivo najkvalitetnije proizvode te na taj način postižemo odlične kombinacije okusa te profinjenost u izgledu.

Ponuda Kiše slatkiša će se mijenjati ponajviše uvjetovano sezonskim voćem i uvođenjem u ponudu novih kombinacija okusa koje svakodnevno smišljamo.

Kakve namirnice koristite u pripremi svojih slastica? Koristite li domaće slastice ili strane?

Koristiti kvalitetne namirnice – to nam je prioritet. Naravno, ono što možemo nabaviti kroz ponudu domaćih proizvođača s radošću koristimo npr. sezonsko voće, maslac, dio mliječnih proizvoda, brašno, šećer…., a ono što nam nije dostupno, koristimo namirnice stranih proizvođača.

Na koji se način mogu kupiti Vaše slastice – naručuju li se isključivo putem interneta ili postoji mjesto na kojem se mogu isprobati prije nego što ih se naruči?

Zasada Kiša slatkiša radi isključivo po narudžbi te u suradnji s nekim restoranim i caffe barovima.

Kakva  su dosad reakcije na Vaše slastice, jeste li već imali povratnu informaciju od Vaših kupaca?

Povratne informacije naših kupaca su zaista odlične i to nas jako veseli i daje nam pozitivan vjetar u leđa da to što radimo je zaista odlično te da tim putem nastavimo dalje. Mislim da su kupci prepoznali kombinaciju kvaltete i odličnog okusa koju mi nudimo.

Formalno slastičarsko obrazovanje stekli ste u Kulinarskom Institutu Kul IN. Kako ste se odlučili na odlazak na školovanje za slastičara?

Smatram da je temelj za pokretanje vlastitog posla, a ujedno i za uspjeh istog, upravo znanje i edukacija. Također upravo ono što nas čini različitim je znanje koje sam stekla u Kul IN-u. Najčešće se ljudi zanose da je isto izrada slastica kod kuće i za širu masu, ali upravo je u znanju razlika. Kao i za svako drugo zanimanje potrebno se educirati, steći određene vještine i znanja, praktično iskustvo. Eto i zbog toga svega sam izabrala Kul IN, tamo sam sve to dobila. Nakon završene edukacije u Kul IN-u stažirala sam u jednoj poznatoj zagrebačkoj slastičarni iz koje također nosim mnoga znanja i vještine. Jednostavno znanje je temelj koji kasnije puno toga olakšava,

Kakve uspomene nosite iz Kul IN-a? Što je najvažnije što ste tamo naučili?

Uspomene koje me vežu za Kul IN su divne, prije svega, u moj život su ušle dvije nove prijateljice za cijeli život, a to su Ting i Angeline. Pozitivno okruženje koje je tamo vladalo,  davalo mi je još više motivacije da i ponekad kad je bilo teško svaki dan putovati iz Zagreba u Sisak i nazad, ipak lakše podnesem.

Tamo sam naučila i stekla sve potrebne vještine za izradu slastica i to kroz teorijsku edukaciju, a naročito praktičnu nastavu gdje svatko ima svoju radnu jedinicu, radi uz upute sam i na kraju dobije informaciju što je dobro i što se može popraviti.

Ono što je bitno, tamo sam dobila znanja od izrade slastica do temeljnih informacija o menadžmentu i pokretanju vlastitog posla, drugim riječima kada sam završila Kul IN imala sam cjelovitu sliku što i kako dalje.

Imate li neke uzore u slastičarskom svijetu?

Ne bih rekla uzore, već ljude čiji rad pratim, a to su francuski slastičari Pieere Herme, Victor Hugo, Michalak Christophe, Christope Adam i mnogi drugi.

Kako ocjenjujete stanje u hrvatskom slastičarstvu? Pratimo li svjetske trendove i imamo li dovoljno kvalitetne kadrove?

Pomaka ima i mislim da je to najvažnije. Što je tiče praćenja trendova, nažalost samo par slastičarnica u Hrvatskoj zapravo prati te trendove, a ostali nažalost ne idu tim smjerom. Razlog tomu vidim upravo u nedostatku znanja i edukacije.

Ne bih se usudila reći da nemamo kvalitetne kadrove, ali kao i u svakoj drugoj vrsti zanimanja potrebno je ulagati u edukaciju zaposlenika, a to uvelike ovisi upravo o vlasnicima i tu smatram da je potrebno napraviti iskorak i to na način da se uz edukaciju djelatnika okrene novom smjeru, smjeru kvalitetnih namirnica i novih okusa.

Jeste li pokretanjem Kiše slatkiša ispunili sve svoje slatke snove ili imate još planova za budućnost?

Kiša slatkiša je tek početak ostvarenja mojih slatkih snova. Čovjek treba imati nekoliko ciljeva u ostvarenju svoje vizije, tako da ja idem korak po korak. Sada uživam u ovom što radim i to me čini sretnom, a naše klijente zadovoljnim…pa zar to nije i najvažnije?

Fotografije: Natalija Jagunić 

Kate Bošković
Kate Bošković

Svoju ljubav prema novinarstvu i slastičarstvu spojila je pokretanjem portala Slatkopedija, na kojem svakodnevno piše o svojim omiljenim temama.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.